جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ورود | ثبت نام

آموزش تخصصی لینکدین

لینکدین شبکه ‌ای اجتماعی است که روی شبکه ‌سازی حرفه ‌ای و ایجاد شغل تمرکز دارد

لینکدین شبکه‌ای است که افراد مختلف با تخصص‌های گوناگون در آن عضو می‌شوند و با حرفه‌ای‌های کار خود ارتباط برقرار می‌کنند. هدف این افراد ارتباطات کاری، اشتراک‌گذاری دانش و مهارت یا پیدا کردن بهترین موقعیت‌های شغلی است.

این شبکه اجتماعی بزرگ در دسامبر سال 2002 راه اندازی شد و در ماه مِی 2003 در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت. شاید کسی که برای اولین بار وارد لینکدین می‌شود از فضای رسمی و عصا قورت داده آن کمی جا بخورد ولی بعد از مدتی می‌بیند که همه‌چیز دارد درست و اصولی پیش می‌رود انگار که شما در محل کار حضور دارید.

لینکدین هم مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و دیگر موارد مشابه، شبکه‌ ای اجتماعی است و مثل دیگر شبکه‌ های اجتماعی، متعلق به یک شرکت بزرگ فناوری مایکروسافت است.

اما برخلاف اغلب شبکه‌ های اجتماعی، لینکدین یک سایت شبکه ‌سازی حرفه ‌ای است و طراحی ‌شده تا به مردم در ساخت ارتباطات تجاری، به اشتراک ‌گذاری تجربه ‌ها و رزومه‌ هایشان و همچنین پیدا کردن شغل کمک کند.

چرا باید از لینکدین استفاده کنیم؟

لینکدین هم برای برندهای شخصی و کسب و کارها و هم برای سئو سایت بسیار مفید است. کسب و کارها می‌توانند افراد متخصص مورد نیاز خود را با دردسر کمتری در این فضا پیدا کنند. به همین دلیل هم داشتن یک اکانت لینکدین به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌های شغلی بیشتری پیش رویتان قرار بگیرد.

علاوه بر آن در پروفایل لینکدین شما، خلاصه‌ای از مهارت‌ها و دستاوردهای شغلیتان وجود دارد و بدین ترتیب با ساختن اکانت لینکدین، در واقع یک رزومه آنلاین برای خود می‌سازید.

بنابراین برای دنبال کردن اخبار حوزه کاری خود، پیدا کردن شغل‌های جدید و بهتر و ارائه توانایی‌های شغلی و حرفه‌ای خود می‌توانید از لینکدین استفاده کنید.

آموزش تخصصی لینکدین

لینکدین چه کاربردهایی دارد؟

ثبت و ارائه رزومه

اگر به دنبال ساختن یک روزمه آنلاین با جزئیات بی‌نظیر هستید که به ارائه توانمندی‌های شما در فضای آنلاین کمک کند، ساخت پروفایل لینکدین انتخابی ضروری است.

جستجوی شغل

اگر به دنبال موقعیت شغلی جدید یا بهتری در حوزه تخصصی خود هستید می‌توانید از طریق لینکدین کاریابی کنید.

استخدام

اگر به عنوان فردی متخصص در حوزه منابع انسانی یا به عنوان یک برند به دنبال جذب افراد متخصص هستید، در لینکدین فعالیت کنید.

برندینگ

لینکدین چه برای بازاریابی و بالا بردن آگاهی از برند شخصی و چه برای سازمان‌ها گزینه‌ای جذاب و کم هزینه نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید.

راهی برای ارتباط

در مجموع لینکدین برای ارتباط با افراد متخصص حوزه‌های مختلف با یکدیگر و تبادل‌های حرفه‌ای ساخته شده و مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی راهی برای برقراری ارتباط برای افراد است.

آموزش تخصصی لینکدین

شروع ساخت اکانت لینکدین

برای شروع به وب‌سایت لینکدین (linkedin.com) بروید. از نوار بالا Join now را انتخاب کنید. در صفحه باز شده اطلاعات اولیه، از جمله نام، نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد کنید.

تایید با ایمیل

لینکدین به آدرس ایمیلی که فرستادید یک پیام ارسال می‌کند. به ایمیل خود مراجعه و ایمیل لینکدین را چک کنید. این ایمیل شامل یک کد و لینک تایید اکانت است. کد ایمیل را در لینکدین وارد کرده یا روی لینکی که معمولا با گزینه confirm مشخص شده کلیک کنید.پس از این قسمت، لینکدین شما را مرحله به مرحله برای تکمیل کردن پروفایل همراهی خواهد کرد.

همگام سازی ایمیل در لینکدین

در مرحله بعد از تایید ایمیل، لینکدین این امکان را به شما می‌دهد که از لیست مخاطبین ایمیل خود برای پیدا کردن افراد در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. اگر قصد استفاده از این امکان را دارید، گزینه continue را انتخاب کنید. در غیر این صورت، روی skip کلیک کنید.

انتخاب بین اکانت free یا premium در لینکدین

در مرحله بعدی ممکن است لینکدین از شما بخواهد که مدل اکانتتان را انتخاب کنید. لینکدین دو نوع اکانت free (رایگان) و premium  (پیشرفته) را در اختیار شما قرار می‌دهد. اکانت پیشرفته در ازای پرداخت حق اشتراک به شما امکان پیام دادن به افراد مختلف و مشاهده جزئیات برخی از موقعیت‌های شغلی را می‌دهد.

پیشنهاد ما این است که در شروع با نسخه رایگان کارتان را آغاز کنید و اگر در ادامه نیازی شد، از طریق راه‌های مختلفی خرید نسخه premium امکان پذیر خواهد بود.

چگونه پروفایل لینکدین خود را تکمیل کنیم؟

همانطور که اشاره شد، اطلاعاتی که در پروفایل لینکدین خود ثبت می‌کنید، حکم رزومه شما را دارند. بنابراین باید برای تکمیل این بخش، به اندازه کافی زمان و دقت به خرج دهید و کاملا حرفه‌ای این قسمت را تکمیل کنید.

عکس پروفایل اضافه کنید

کار کردن با لینکدین برخلاف ظاهر پیچیده‌ای که دارد، آسان است. فقط کافی است یکبار نحوه اضافه کردن اطلاعات و گزینه‌های مختلف را شناسایی کنید.

برای تکمیل اطلاعات خود، به بخش پروفایلتان بروید. سپس روی آیکونی که به شکل مداد است، کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید اطلاعات کلی خود از جمله اسم، زمینه فعالیت و یک بیو کوتاه (در لینکیدن با نام headline) را تکمیل کنید. سعی کنید در headline خودتان، زمینه کاری و انگیزه خود را معرفی کنید.

همچنین در بخش پروفایل می‌توانید روی add profile section کلیک کرده و بخش‌های مختلفی را به اکانت خود اضافه کنید.

چگونه پروفایل لینکدین خود را تکمیل کنیم؟

برای مثال با کلیک کردن روی قسمت about  و سپس summary می‌توانید خلاصه‌ای از علایق، انگیزه‌ها و البته تجارب خود را بنویسید.

در قسمت accomplishments می‌توانید دستاوردهای مختلف خود، مثل مقاله‌ها، زبان‌هایی که یادگرفتید یا پروژه‌هایی که انجام دادید را وارد کنید.

در بخش experience یا همان تجربه‌(های کاری) خود کافی است گزینه به علاوه (+) را برای اضافه کردن یک تجربه جدید، انتخاب کنید. هر تجربه شما، در واقع یک موقعیت شغلی است که در گذشته داشتید یا در حال حاضر مشغولش هستید.

پیشنهاد ما این است که تکمیل اطلاعاتتان را از همین بخش شروع کنید. چراکه می‌توانید آخرین جایگاه شغلی شما اولین چیزی است که معمولا توجه کاربران دیگر را به خود جلب می‌کند.پس از آنکه رزومه موقعیت‌هایی که تا الان داشتید و جایگاه شغلی‌ای که در حال حاضر دارید را مشخص کردید، اطلاعات وارد شده را save کنید.
نحوه اضافه کردن عکس پروفایل در لینکدین
اضافه کردن یک عکس پروفایل باکیفیت به پروفایل لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارد. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بودن تصویر پروفایل در لینکدین تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری کارفرمایان برای همکاری با شما دارد.

برای اضافه کردن عکس پورفایل در لینکدین، در بخش پروفایل خود، نزدیک به بالای صفحه روی آیکونی که به شکل دوربین است کلیک کنید.
اگر هم می‌خواهید تصویر فعلی خود را عوض کنید، کافی است روی عکس پروفایل خود کلیک کنید.سپس می‌توانید یکی از عکس‌های موجود در گالری خود را انتخاب کنید یا همان لحظه با استفاده از دوربین موبایل یا کامپیوتر خود، عکس جدیدی بگیرید.


اما همانطور که گفته شد، حتما موارد زیر را برای اضافه کردن یک عکس پروفایل حرفه‌ای در نظر داشته باشید:عکسی باکیفیت بالا و پس‌زمینه‎‌ای مناسب را انتخاب کنید.حتما در عکس، تنها نفر حاضر خودتان باشید.
چه لباسی برای یک مصاحبه کاری می‌پوشید؟ یا دوست دارید در حرفه خود چه تصویری داشته باشید؟ عکس پروفایلی را انتخاب کنید که جواب چنین سوال‌هایی را در خود داشته باشد.

اضافه کردن تصویر کاور در پروفایل لینکدین
اضافه کردن تصویر کاور به پروفایل لینکدین هم شبیه به اضافه کردن عکس پروفایل است. کافی است روی علامت دوربین در بالاترین نقطه پروفایل خود، سمت راست کلیک کنید.
تصویر کاور، بر خلاف عکس پورفایل که باید روی تصویر خودتان تمرکز داشته باشد، روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز دارد. انتخاب تصویرهایی که به صورت نامحسوس هم به کار شما مرتبط هستند و زیبایی خاصی دارند هم می‌تواند مناسب باشد.

آموزش تخصصی لینکدین

عنوان یا اسم مناسب و واضح انتخاب کنید
بهتر است در لینکدین با اسم خودتان فعالیت کنید و از انتخاب اسم‌ها یا عنوان‌های مبهم خودداری کنید. چراکه در آخر این شبکه اجتماعی برای شناخته شدن شما توسط همکارانتان استفاده می‌شود و استفاده از عنوان‌ها و اسم‌های ناواضح برای جلب اعتماد و نظرات کاربران مناسب نیست.
اطلاعات تماس خود را وارد کنید
برای تکمیل اطلاعات تماس خود در بخش پروفایل خود روی contact info کلیک کنید. با استفاده از آیکون مداد موارد جدیدی را به اطلاعات تماس اضافه کرده یا اطلاعات موجود را ویرایش کنید.

بعد از کلیک روی آیکون مداد یک صفحه جدید رو به روی شما باز می‌شود. در بخش اول گزینه‌ای با نام add website وجود دارد. با انتخاب این گزینه می‌توانید آدرس وب‌سایت خود را به پروفایل خود اضافه کنید.

برای پروفایل خود URl مناسب انتخاب کنید
همچنین می‌توانید URL صفحه خود را عوض کنید. یعنی آدرس صفحه لینکدین خود را عوض کنید. برای مثال فرض کنید اگر آدرس صفحه من در حال حاضر شامل عدد و حروف اضافی است.

می‌توانم آن را به LinkedIn.com/in/Sajjadbeigi تغییر دهم تا تنها اسم و فامیلی خودم به عنوان آدرس صفحه‌ام باشد.
بخش خلاصه پروفایل را تکمیل کنید
بخش summary یا خلاصه لینکدین خود را بسیار بادقت تکمیل کنید. فردی که این بخش را می‌خواند، قصد دارد که با شما بیشتر آشنا شود. بنابراین، برای آنکه ارتباط عمیق‌تری با دیگر کاربران برقرار کنید، از جادوی قصه کمک بگیرید! قصه گفتن در این بخش رمز جذب افراد بیشتر است.
رزومه خود را کامل بنویسید
بدون اغراق جای خالی هیچ بخشی در لینکدین احساس نمی‌شود! از مدارک مختلف گرفته تا هر توانایی که در زمینه کار حرفه‌ای خود دارید، امکان اضافه شدن به پروفایل لینکدینتان را دارد.

بنابراین سعی کنید همه بخش‌های مختلف پروفایل خود را تکمیل کنید تا همکارانتان با تمام ویژگی‌ها و مهارت‌های شما آشنا شوند.
گواهی ها یا مدارک خود را در لینکدین قرار دهید
وقتی در بخش‌های مختلف از توانایی‌ها، دوره‌هایی که گذراندید و دست آورد‌هایی که داشتید می‌نویسید، بهتر است تصویر مدارک و گواهی‌های خود را هم ضمیمه آن‌ها کنید تا دیگران راحت‌تر به توانایی‌های شما اعتماد پیدا کنند.

نسرین ظریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *