جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ورود | ثبت نام

آیا جستجو در حالت Incognito ( حالت ناشناس) بر رتبه بندی تأثیر می گذارد؟

تاثیر Incognotoدر رتبه بندی

قبل از پاسخ دادن به این موضوع ، باید ببینیم چه اقداماتی واقعاً بر رتبه بندی تأثیر می گذارد و همچنین اینکه در حالت ناشناس چه اتفاقی می افتد.
ما می دانیم که گوگل صدها فاکتور رتبه بندی دارد و در میان آنها برخی از اطلاعات اساسی است که Google می تواند از مرورگر شما دریافت کند.
وقتی در حال جستجو در گوگل هستید ، گوگل تشخیص می‌دهد که مرورگر شما به چه کشور / زبانی تنظیم شده است ، در مورد مکان شما اطلاع دارند و اگر شما یک مجموعه کوکی گوگل داشته باشید ، آنها سابقه جستجوی شما را هم می دانند. و اگر به اکانت گوگل خود نیز وارد شده باشید دیتا‌ها بسیار دقیق‌تر بوده، سابقه و علاقه‌مندی‌های شما نیز دنبال می‌کند.
گوگل از همه این موارد برای کمک به ارائه نتایج جستجوی مرتبط ، به صورت اختصاصی برای شما استفاده می کند و این موضوع بیانگر این است که این امکان وجود دارد که شما مجموعه ای متفاوت ازنتایج را نسبت به نتایج دیگران مشاهده کنید (سرپ شخصی).
اگر شما دائماً چیزی را جستجو کنید و مرتباً بر روی همان نتیجه کلیک کنید ،گوگل این را تشخیص میدهد و هنگام سرچ مجدد این نتایج را بالاتر از بقیه نتایج برای شما به نمایش در می‌آورد.
اگر در هنگام جستجو به دنبال موضوعی هستید که وابسته به مکان باشد ، آنها می توانند از مکان شما برای ارائه نتایج جستجو استفاده کنند. که این می‌تواند به فاصله شما از مشاغل نیز بستگی داشته باشد.

آیا جستجو در حالت Incognito ( حالت ناشناس) بر رتبه بندی تأثیر می گذارد؟

حالا وقتی ما از حالت ناشناس استفاده می‌کنیم چه اتفاقی می افتد؟
هدف از حالت ناشناس پنهان کردن سابقه شما در مقابل افراد دیگری است که از دستگاه مشابه شما استفاده می‌کنند و هدف این نیست که شما را کاملا ناشناس کند.
وقتی با استفاده از حالت ناشناس جستجو می‌کنید ، هنوز هم یک تعداد اطلاعات وجود دارد که گوگل می تواند درباره شما بداند. این موارد عبارتند از:

آدرس IPموقعیت مکانی

این بدان معناست که گوگل هنوز می تواند نتایج سفارشی را براساس IP، موقعیت مکانی و غیره به شما نشان دهند.به عنوان مثال می‌توان گفت که ، وقتی متخصصان مشهور سئو در یک کنفرانس از همه می خواهند جستجو کنند و روی یک نتیجه کلیک کنند ، می توانید آن نتیجه را بالاتر از نتایج دیگر مشاهده کنید.
دلیل این اتفاق این است که همه شما از یک آدرس IP یکسانی در یک مکان استفاده میکند و این کار را براساس اطلاعات و مکان ISP انجام میشود نه بر اساس کوکی های ذخیره شده.

آیا سرچ در حالت ناشناس روی رتبه بندی تأثیر میگذارد؟

گوگل می گوید که در حالت ناشناس، نرخ کلیک عاملی در الگوریتم رتبه بندی نیست. به این معنی که وقتی شخصی سازی و سابقه و موارد اینچنینی را از بین می‌برید ، آنها از تاثیر CTR در الگوریتم استفاده نمی کنند.
این بدان معنی است که ممکن است از آن برای شخصی سازی نتایج جستجو بر اساس رفتار قبلی شما استفاده کنند ، اما هیچ یک از کلیک های شما، بر موقعیت رتبه بندی برای شخص دیگری تأثیر نمی‌گذارد.

آیا جستجو در حالت Incognito ( حالت ناشناس) بر رتبه بندی تأثیر می گذارد؟

اگرچه آنها ممکن است از CTR به عنوان یک عامل رتبه بندی موثر استفاده نکنند ، اما استفاده های دیگری از آن می‌کنند.
به عنوان مثال ، اگر آنها A / B تست را بین انواع الگوریتم جستجو انجام دهند ، CTR معیار مناسبی می‌باشد که بررسی کند، کدام یک از نتایج بهتر است.
همچنین اگر در جستجوی عبارتی map pack – بسته محلی (سه نتیجه کسب و کارهای محلی که نقشه آنها که از google map گرفته میشود) نمایش داده شود و هیچ کلیکی روی این بسته محلی نشود گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که دیگر این بسته محلی را در نتایج نمایش ندهد.

در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که شما می‌توانید بر روی نتیجه خود کلیک کنید و یا از افراد دیگر بخواهید که بر روی نتیجه شما در حالت ناشناس کلیک کنند ، ولی این کار باعث بهبود رتبه شما نمی‌شود

نسرین ظریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *