جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ورود | ثبت نام

جایگزین الکسا چیست؟

سایت الکسا یکی از ابزارهای کاربردی برای سئوکاران است که از آن برای بررسی رتبه سایت، پیدا کردن کلمات کلیدی پربازدید و .. استفاده می‌کنند، الکسا اعلام کرده است که به زودی قرار است بازنشست شود و در چنین شرایطی بهترین جایگزین برای آن ابزار فوق العاده سیمیلار وب خواهد بود.

سیمیلار وب به عنوان یک ابزار حرفه‌ای در همان روزهایی که الکسا فعال بود نیز عصای دست سئوکاران حرفه‌ای در دنیای وب بود، به جرئت می‌توان گفت که الکسا در برابر سیمیلار وب ضعف‌های بزرگی دارد و حالا با برکنار شدن الکسا باید از سیمیلار وب، به عنوان یک ابزار حرفه‌ای و فوق کاربردی کمک بگیرید.

در این مطلب با مهم‌ترین دلایلی که باید از همین امروز تحلیل و بررسی با سیمیلار وب را آغاز کنید، ارائه خواهد شد برای آشنا شدن با امکانات جذاب ابزار similarweb، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

چرا الکسا بازنشسته شد؟ پشت پرده ماجرا چیست؟

الکسا از علت بازنشستگی همیشگی خود از دنیای وب حرفی نزده است و فقط با انتشار مطلب زیر خداحافظی خود را اعلام کرده است:

 

خداحافظی الکسا به نفع همه وبمستران، خوش‌به‌حال شما!! ؛)

همان روزهایی که الکسا در اوج بود نیز متخصصین سئو حرفه‌ای تمایلی به استفاده از آن نداشتند چون این وب سایت، با داشتن باگ‌های متعدد، خیلی قابل تکیه بود، ۳ تا از مهم‌ترین دلایلی که الکسا محبوب وبمستران نیست به شرح زیر است.

۱٫ عدم ارائه آمار دقیق

آماری که توسط الکسا ارائه می‌شد به صورت تقریبی است و به هیچ وجه نمی‌توان به آن تکیه کرد، اصولا داده‌های ارائه شده در این وب سایت، از زمین تا آسمان با واقعیت اطلاعات مرتبط وب سایت، متفاوت است.

۲٫هزینه‌های سنگین

اگر قصد استفاده از خدمات کامل الکسا را داشته باشید باید اکانت‌ پولی این سایت را تهیه کنید، هزینه‌های خرید اکانت الکسا به علت گران بودن نرخ دلار، سرسام آور است و برای اکثر افراد امکان پذیر نیست.

هزینه‌های سنگین

۳٫ امکان تقلب

الکسا دوست وبمستران متقلب است چون افراد می‌توانند به سادگی با پرداخت هزینه رتبه الکسای وب سایت خود را زیرورو کنند، پس با چنین شرایطی استفاده از الکسا اصلا منطقی نیست و بهتراست همین حالا برای همیشه با آن خداحافظی کنید!

سیمیلار وب (similarweb) ، بهترین جایگزین برای الکسا

در چین شرایطی ابزار سیمیلار وب با داشتن امکانات متعدد فوق العاده به عنوان بهترین جایگزین کاربردی برای الکسا شناخته شده است، در سایت سیمیلار وب، اطلاعات مفیدی از ورودی‌های ارجاعی رقبایتان، میزان بازدید روزانه، کلمات پربازیدید و … به دست خواهید آورد.

امکانات ابزار similarweb چیست؟ (یک ابزار و اینهمه فایده؟!)

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که تصمیم دارید از سیمیلار وب دوست داشتنی برای تحلیل و آنالیز وب سایت‌ها استفاده کنید در ادامه با همراه باشید تا با مزیت‌ها و کابردهای فوق العاده جذاب سیمیلار وب، آشنا شوید.

نمایش ارجاعات (Referrals)

در بخش Referrals سایت سیمیلاروب، شما می‌توانید لیستی از وب سایت‌های ارجاع دهنده ترافیک به وب سایت مورد بررسی را مشاهده کنید، این قابلیت برای پیدا کردن وب سایت‌های خوب جهت پیدا کردن رسانه‌هایی که رقبا در آن رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اند یا از آن ترافیک دریافت می‌کنند، فوق العاده است.

جایگزین الکسا چیست؟

ارائه کلمات پرسرچ (Search)

در این وب سایت، شما می‌توانید به سادگی لیست کاملی از کلمات پرسرچ رقبا یا حتی وب سایت‌ خودتان به دست آورید، این قابلیت در قدم‌های اولیه سئو وب سایت که مشغول تحقیق کلمه کلیدی هستید به شما کمک زیادی خواهد کرد.

تحلیل سوشال مدیا (Social)

یکی از بخش‌های مهم سئو وب سایت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف و دریافت سوشال سیگنال است، در سیمیلار وب، آمار جالبی از سطح فعالیت سوشال مدیا سایت مورد بررسی نمایش داده می‌شود.

شناخت علائق مخاطبین (Audience Interests)

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وبمستران در قدم‌های اول سئو وب سایت، شناخت دقیق پرسونای مخاطبین سایت است، در بخش Audience Interests سایت سیمیلار وب، لیستی علائق کاربران وب سایت مورد آنالیز، نمایش داده می‌شود، این اطلاعات در بخش تدوین استراتژی تولید محتوای وب سایت، به وبمستر سایت کمک زیادی خواهد کرد.

شناخت علائق مخاطبین (Audience Interests)

نمایش رقبا و سایت‌های مشابه (Competitors & Similar Sites)

در بخش (Competitors & Similar Sites) ابزار سیمیلار وب، شما به سادگی می‌توانید لیستی از وب سایت‌های رقیب که موضوع یکسانی با سایت مورد بررسی شما دارند پیدا کنید، برای یک متخصص سئو شناخت دقیق رقبای وب سایت، جهت چیدن بهتری استراتژی سئو واجب است و حالا در این بخش از ابزار سیمیلار وب، شما می‌توانید به سادگی و بدون دردسر رقبای هر سایتی را پیدا کنید و لذت ببرید.

چطور از سیمیلار وب استفاده کنیم؟ (وقت یک آنالیز حرفه‌ای است!)

با توجه به موارد مطرح شده احتمالا شما نیز تصمیم گرفتید که همین حالا به جمع‌ حرفه‌ای‌های دنیای وب، بپیوندید و با کمک سیمیلار وب، یک تحلیل و بررسی لذت‌بخش را تجربه کنید، کار با سیمیلار وب، اصلا سخت نیست و با دو روش، می‌توانید از داده‌های این ابزار جذاب استفاده کنید.

روش اول: استفاده از سایت به صورت مستقیم

ساده‌ترین راه برای استفاده از این ابزار، مراجعه به سایت سیمیلار وب به آدرس similarweb.com است، پس از ورود به سایت، همچون تصویر زیر، آدرس دامنه مورد نظرتان را تایپ کنید و سپس روی گزینه SEARCH کلیک کنید.

پس از وارد کردن دامنه وب سایت تان، وارد صفحه‌ای با اطلاعات مربوطه به وب سایتی که دامنه آن را وارد کردید می‌شوید، در سمت چپ صفحه برای شما یک منوی ستونی نمایش داده خواهد شد و با کلیک روی هر بخش، اطلاعات مرتبط سایت مورد آنالیز برای شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید به سادگی یک آنالیز حرفه‌ای و لذت‌بخش را تجربه کنید.

روش دوم: نصب اکستنشن‌های سیمیلار وب

به غیر از مراجعه به سایت سیمیلار وب شما می‌توانید با کمک اکستنشن‌های کروم و فایر فاکس نیز از اطلاعات این ابزار حرفه‌ای استفاده کنید، برای نصب افزونه‌‌های کروم یا فایر فاکس سیملار وب، به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

لینک نصب افزونه فایرفکس

لینک نصب افزونه گوگل کروم

۲ نکته مهم‌ که باید درباره ابزار similarweb بدانید!

۱٫ لطفا فیلتر شکن را روش کنید

برای استفاده از این ابزار، باید فیلتر شکن پرسرعت، روی مرورگر شما فعال باشد تا امکان دسترسی به اطلاعات ابزار similarweb را داشته باشید، نگران نباشید! قرار نیست پول زیادی برای خرید فیلتر شکن جهت استفاده از سیمیلار وب، خرج کنید با کمک اکستشن فیلتر شکن زیر به راحتی می‌توانید از سیمیلار وب استفاده کنید.

 فیلتر شکن را روش کنید

۲٫ به سیمیلار وب هم، خیلی اعتماد نکنید!!!

فراموش نکنید که ابزار سیمیلار وب نیز مثل تمامی ابزارهای کاربردی برای وبمستران در دنیای وب، دارای خطاها اشتباهاتی است، بهتر است از این ابزار بیشتر برای به دست آوردن اطلاعات جهت مقایسه کردن استفاده کنید و هیچ‌گاه به صورت ۱۰۰% تصمیم گیری خودتان را برای تدوین استراتژی سئو بر اساس داده‌های دریافتی از سیمیلار وب، قرار ندهید.

سخن پایانی

سایت الکسا در تاریخ ۱ می ۲۰۲۲ برای همیشه از دنیای وب حذف خواهد شد و بهترین ابزار جایگزین به جای آن،similarweb خواهد بود، در این مطلب با معایب الکسا و مزیت‌ها و کاربردهای سیمیلار وب آشنا شدید با توجه به نکات مطرح شده پیشنهاد می‌شود زمان را از دست ندهید و همین حالا به سایت سیمیلار وب سر بزنید و آنالیز و بررسی خودتان را به صورت حرفه‌ای با این ابزار دقیق آغاز کنید.

نسرین ظریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *