جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ورود | ثبت نام

آموزش لینکدین (قسمت دوم)

پروفایل لینکدین

در دنیای امروز موفقیت در عالم کسب و کار، بدون داشتن ارتباطات مناسب امکان پذیر نیست. این ارتباطات کاری می تواند با مشتریان، همکاران یا تامین کنندگان کالا یا کارفرمایان و غیره باشد.

لینکدین به عنوان بزرگترین مجمع متخصصین در سطح دنیا پتانسیل حیرت انگیزی جهت ارتقای روابط کاری شما در ایران و خارج از ایران دارد. ارتباطات در لینکدین به شرطی که بتوانید به صورت اصولی و مطابق با استانداردهای لینکدین از این وب سایت استفاده کنید، مفید خواهد بود.
یکی از نکاتی که باید یاد بگیریم تعریف انواع ارتباطات در لینکدین است.

انواع ارتباطات در لینکدین

هر فرد بعد از عضو شدن در لینکدین به تناسب اطلاعاتی که در پروفایل خود می آورد، دارای یک شبکه از افراد میشود که به آن افراد مرتبط یا -connections- می گویند. این شبکه به سه نوع کانکشن و چند زیر مجموعه تقسیم می گردد.

ارتباط درجه اول 

افرادی که شما به طور مستقیم با آنها در ارتباط هستید. دو طرف مستقیما همدیگر را می شناسند. به عبارت دیگر طرفین مستقیم یکدیگر را فالو -Follow- می کنند.شما کلمه ۱st  را در کنار اسم شان می بینید. شما می توانید مستقیم در لینکدین برای کانکشن درجه یک پیام ارسال کنید.لینکدین

لینکدین تخصصی

ارتباط درجه دوم

به طور مستقیم در لیست ارتباطات شما نیستند. بلکه در لیست ارتباطات دوستان درجه یک شما هستند. به طور ساده دوست دوستان شما هستند. شما علامت ۲nd را در کنار اسمشان یا در پروفایل این افراد می بینید. شما برای ارتباط باید به پروفایل این افراد بروید و از دکمه Connect  یا ارسال InMail  استفاده کنید و مستقیم از صفحه خودتان نمی توانید پیام دهید.linkedin

linkedin

ارتباط درجه سوم

در واقع دوستان ارتباطات درجه دوم شما می باشند. شما علامت ۳rd  را در کنار اسم این افراد می بینید. راه ارتباط یا ارسال پیام با این افراد چیست؟
دو حالت دارد:

  1. اگر شما نام و نام خانوادگی فرد را به طور کامل می بینید می توانید از طریق دکمه Connect درخواست خود جهت ارتباط درلینکدین یا استخدام و غیره را بفرستید.
  2. اما اگر شما نام و نام خانوادگی فرد را به طور کامل نمی بینید دیگر راه فوق جواب نمی دهد و شما حتما باید عضو پرمیوم باشید و InMail بفرستید.
linkedin

قسمت های مختلف پروفایل لینکدین

یک پروفایل لینکدین دارای چندین مؤلفه اصلی است‌. برای ویرایش پروفایل لینکدین، امکان افزودن موارد بیشتر، در صورتی که با مهارت و تجربه شما مطابقت داشته باشد، وجود دارد. در کنار اضافه کردن محتوای متنی، می توانید لینک‌ها، اسناد، فیلم و یک ارائه را نیز در اکثر بخش ها اضافه کنید.

عکس پروفایل

اگر علاقه مند هستید که در لحظه اول فردی که به پروفایل شما یا شرکت شما مراجعه می کند جذب پروفایل شما شود و از میان ده ها و شاید صدها پروفایل مشابه، شما را بخواند بهتر است نکات ذکر شده در این مقاله را مد نظر قرار دهید.

اثر عکس بر مخاطب چندین برابر متن است و همچنین سرعت انتقال پیام عکس هم آنی است و لحظه ای. در حالیکه متن باید کامل خوانده شود تا پیام ما رسانده شود. ما در پروفایل لینکدین دو نوع عکس داریم : عکس پروفایل و عکس بک گراند.

عکس پروفایل لینکدین دارای ویژگیهای مهمی می باشد که مفصلا به آن پرداخته ایم.

عنوان (head line)

این قسمت از نمایه شما مستقیماً نشان دهنده‌ی عنوان شما است. شما می‌توانید نام خود را در آن بنویسید، اما اغلب داشتن لیستی از مهارتهایی که به آنها مشهور هستید مؤثرتر است. به عنوان مثال: “علی نویسنده مستقل، مریم نویسنده، مصطفی طراح سایت، بهروز تهرانی کارآفرین.” اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی و عبارات مربوط به حرفه‌ی خود استفاده می کنید تا بتوانید موثرترین ارتباطات احتمالی را پیدا کنید. ویرایش پروفایل در هر زمان مقدور می باشد.

خلاصه (Summary)

خلاصه به شما اجازه می دهد توضیحی از تجربه، تخصص و اهداف خود بنویسید. دو بخش کلی وجود دارد:

  • تجربه حرفه ای و اهداف
  • تخصص ها

این قسمت را باید طوری پر کنید که بر مزایای کار شما تاکید شود. به عنوان مثال ، فقط نگویید “من یک نویسنده مستقل هستم.” در عوض بگویید، “نوشته‌های من باعث می شود کسب و کار شما از دیگران متمایز شود.”

نکاتی که برای نوشتن یک خلاصه خوب باید رعایت کنید شامل موارد زیر است:

  • اطمینان حاصل کنید که این قسمت با استفاده از گرامر مناسب نوشته شده و عاری از اشتباهات تایپی و املایی است.
  • از پاراگراف‌های کوتاه یک یا دو جمله‌ای استفاده کنید.
  • یک رمان ننویسید!
  • از عبارات و کلمات کلیدی خود در کجاهای مناسب استفاده کنید.
  • سعی کنید خلاصه مطالب خود را جالب، دقیق و جذاب بنویسید.
  • هر یک از تخصص های خود را در یک خط جداگانه بنویسید و آنها را به صورت لیست در بیاورید.
  • ضرورت نوشتن سامری لینکدین و اینکه در سامری چه مواردی را بیان کنیم بطور مفصل شرح داده شده است.

تجربه‌ها (Experience)

 لینکدین به شما امکان می دهد تا یک رزومه آنلاین را از تجربه کاری فعلی و قبلی خود ایجاد کنید. صادق باشید، اما از کار با عبارات کلیدی خود در این زمینه نترسید. این را هم بخاطر بسپارید که اگر در حال حاضر در بیش از یک موقعیت فعال هستید (مثلا شما خدمات مشاوره ای را به صورت پاره وقت ارائه می دهید، اما همچنین برای یک بانک هم کار می‌کنید)، در لیست مشاغل خود به تاریخ هرکدام توجه کنید. اگر می خواهید شغل مشاوره شما ابتدا ظاهر شود، تاریخ شروع به این کار(به عنوان مثال فوریه ۲۰۰۹) باید دیرتر از تاریخ شروع کار بانکی شما باشد (یعنی ژانویه ۲۰۰۹).

از عنوان رسمی شغل خود استفاده کنید و در هنگام بیان تجربیات و موفقیت‌های خود عبارات کلیدی خود را وارد کنید. نوشته‌ی خود را در قالب جملات کوتاه ارائه کنید تا خوانایی بهتری داشته باشد. این کار را میتوانید با استفاده از جملات کوتاه و فشار دادن کلید enter برای ایجاد کردن یک نیم خط انجام دهید. در اینجا نیز باید بیشتر بر مزایای تجربیات خود تمرکز کنید نه بر روی خود آنها. هدف این است که خوانندگان خود را درگیر تجربه خود کنید و آنها بلافاصه صفحه شما را ترک نکنند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روند اضافه کردن سوابق شغلی و تحصیلی، به مقاله جامعی که تهیه شده است رجوع کنید.

تحصیلات (Education)

از آنجا که مشخصات نمایه ی لینکدین شما یک رزومه آنلاین است، داشتن تحصیلات مربوط به حرفه‌ی شما میتواند اهمیت زیادی داشته باشد. میزان تحصیلات می تواند برای بعضی از افراد مهم باشد، بنابراین حتی اگر مدرک تحصیلی شما با مشاغل خانگی شما متفاوت است، باز هم آن را ذکر کنید. به عنوان مثال، من کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دارم که به کارهایی که اکنون انجام می دهم مربوط نمی شود. علاوه بر این، این بخش می تواند به شما در ایجاد ارتباط با همکلاسی های سابق و فارغ التحصیلان کمک کند.

اطلاعات اضافی 

دقیقاً مانند یک رزومه‌ی مقاله‌ای، اطلاعاتی را اضافه کنید که توانایی ها را در رابطه با کارتان برجسته می‌کند. می‌توانید علایق، اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس خود را نیز در این قسمت اضافه کنید. فقط چیزی را که نمی‌خواهید مشتری یا کارفرمای بالقوه در مورد آن آگاهی داشته باشد و یا نمی‌خواهید برای عموم قابل مشاهده باشد، ذکر نکنید. پروفایل لینکدین خود را حرفه ای نگه دارید.

نمایه خود را بهبود بخشید

پس از پر کردن مشخصات اصلی خود، می توانید با کلیک بر روی گزینه بهبود مشخصات خود (Improve Your Profile) سایر ویژگی های مورد نظر خود را پر کنید. لیستی از مواردی که می توانید اضافه کنید شامل:

  • پروژه‌های انجام شده
  • کتابهای منتشر شده
  • زبان‌هایی که به آنها مسلط هستید
  • تجربیات داوطلبانه
  • افتخارات و جوایز
  • گواهینامه‌ها و مدارک دیگری که اخذ کرده‌اید

اصطلاحات لینکدین

Inbox

در بخش  messageیا inbox مثل شبکه‌های اجتماعی دیگر، پیام‌ها و گفتگوهایی که داشتید را مشاهده می‌کنید.

Introductions

Introduction به معنای معرفی است. در لینکدین، وقتی قصد دارید با کاربر دیگری connect شوید و همدیگر را دنبال کنید، باید برای او معرفی‌نامه یا همان Introduction ارسال کنید.

Invitations

Invitations هم به معنای دعوتنامه است. اگر دیگران قصد connect شدن به شما را داشته باشند، برایتان دعوتنامه ارسال می‌کنند.

Mention

منشن در لینکدین مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی است. وقتی کسی آیدی شما را در جایی تگ کند، به اصطلاح شما را منشن کرده است.

Network

در بخش my network لیست کسانی که به آن‌ها connect  شدید قرار دارد.

Connecting

Connecting در لینکدین درست شبیه دوست شدن یا friend در فیسبوک است. برای افزودن اولین کاربران به لیست connectingهای خود، از نوار بالای صفحه اصلی یا home در لینکدین، به بخش My Network بروید. در اینجا لیستی از افرادی که ممکن است آن‌ها را بشناسید را مشاهده می‌کنید. اگر دوست داشتید با کسی ارتباط بگیرید، به پروفایل او بروید و روی connect کلیک کنید. همچنین می‌توانید اسم افراد را در کادر سفید بالای تصویر، سمت چپ جستجو کرده و با آن‌ها connect شوید.

با بخش های مختلف لینکدین آشنا شوید

بخش Home

Home همان صفحه اصلی در لینکدین است که می‌توانید پست‌های بقیه را در آن مشاهده کنید.

بخش Job

بخش jobs موقعیت‌های شغلی مختلف در کشور و لوکیشن شما را نمایش می‌دهد.

بخش Me

قسمتی است که با استفاده از آن می‌توانید به تنظیمات و اطلاعات مختلف پروفایل لینکدین خود دسترسی داشته باشید.

بخش Endorse

شما در پروفایل لینکدین خود حداکثر ۵۰ عنوان مهارت را می‌توانید اضافه کنید. اما باید راهی برای تشخیص میزان معتبر بودن این مهارت‌ها وجود داشته باشد. برای اینکه کاربران ادعای اشتباهی درباره مهارت‌های خود نکنند، لینکدین قابلیت endorse را طراحی کرده است. این کلمه در فارسی به معنای تایید است و در لینکدین هم همین معنا را می‌رساند.

بنابراین می‌توانید از دوستان خود بخواهید که پس از تکمیل شدن پروفایل لینکدینتان، مهارت‌های شما را تایید کنند تا رزومه و توانایی‌های شما اعتبار بیشتری داشته باشد.

معرفی بخش تنظیمات linkedin

برای دسترسی به بخش تنظیمات لینکدین روی آیکون me در نوار بالای صفحه کلیک کنید. سپس setting را انتخاب کنید.

در بخش تنظیمات می‌توانید تغییراتی را روی رمزعبور، ایمیل و موارد این چنینی اعمال کنید. در ادامه تنظیمات linkedin را بیشتر بررسی می‌کنیم:

  • Account prefrences: در این بخش می‌توانید به صورت دستی با تنظیمات خود، تجربه بهتری در استفاده از لینکدین داشته باشید. در این قسمت امکان تغییر زبان، تنظیمات مربوط به پخش ویدیو، کسانی که آنفالو کردید و مواردی از این دست را مشاهده کنید.
  • Sign in & security: این بخش مربوط به امنیت اکانت شما است. مواردی مثل تغییر رمز یا ایمیل، فعال کردن تایید دو مرحله‌ای و.. در این قسمت از تنظیمات لینکدین قرار دارد.
  • Visibility: فعالیت خود در لینکدین، اینکه چه کسانی می‌توانند ایمیل، کانکشن‌ها و استوری‌های شما را ببینند، از این قسمت قابل کنترل است.
  • Communications: اینکه چه کسانی می‌توانند به شما دعوت‌نامه برای connect شدن ارسال کنند، لینکدین در چه مواردی اجازه دارد به شما ایمیل بزند و تمام مسائل مربوط به ارتباط برقرار کردن با دیگران و لینکدین در این بخش قابل تنظیم است.
  • Date privacy: در این بخش استفاده لینکدین از اطلاعات خود به منظور نمایش تبلیغات را می‌توانید محدود کنید و تنظیمات مربوط به کاریابی در لینکدین (Job seeking preferences) را تغییر دهید.

بخش Skill

یکی دیگر از بخش‎‌های لینکدین، مهارت‌ها یا همان skills است. اضافه کردن این بخش هم با استفاده از گزینه add profile section انجام می‌شود. مثلا اگر برنامه‌نویس هستید، می‌توانید مهارت حل کردن مسائل (solving)، برقرار کردن ارتباط موثر با دیگران (strong communication) و کار کردن با نرم افزارهای مختلف را به عنوان مهارت خود در این بخش اضافه کنید.

اول از همه باید بدانید  در بسیاری از منابع مهارت ها را بر دو نوع تقسیم می کنند :

۱-مهارت های نرم (:(Soft Skillsبیشتر مهارت های شخصیتی ما و ویژگی های غیر کاری ما در این قسمت است مثلا قابلیت کار گروهی مهارت های ارتباطی یا مذاکره  ، مهارت مدیریت زمان ، مهارت ارائه و پرزنت  و غیره اینها قابل اندازه گیری نیستند و بیشتر ویژگی هایی کیفی هستند

۲-مهارت های سخت یا به عبارتی مهارت های سخت افزاری (Hard skills):

قابل اندازه گیری و آموزش هستند منظور دانش و توانایی خاصی است که برای انجام شغلتان لازم دارید. مثلا  آشنایی یا یک زبان خاص برنامه نویسی برای یک برنامه نویس، بلد بودن حسابداری برای یک حسابدار و نسخه خوانی برای یک تکنسین داروخانه.

تمام ماجرای استخدام همین هست. یعنی اینکه شما باید کارفرما رو مطمئن کنید هارد و سافت اسکیل های لازم رو دارید.

به آگهی های استخدام در رشته خود نگاهی دقیق و تحلیلی بیندازید و به اسکیل های همکاران موفق نگاهی دوباره بیندازید خیلی ایده می گیرید.

بنابراین خیلی سخت نگیرید حتی مهارت هایی نظیر توانایی سخنرانی هم خوب است و موثر.

برای آنکه این بخش خود را حرفه‌ای‌تر تکمیل کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • حداقل ده مهارت را به پروفایل خود اضافه کنید.
  • سه مهارت اصلی خود را به بالاترین بخش مهارت‌ها انتقال دهید تا بهتر دیده شوند.
  • به مهارت‌های دیگران endorse دهید (در صورتی که مناسب است) تا دیگران هم شما را تایید کنند.
skills

روی گزینه skill کلیک کرده و از پنجره زیر  مهارت هارا انتخاب کنید.مهارت

مهارت

می توانید از قسمت add another skill مهارت های دیگری هم اضافه کنید.

ساختار لینکدین از این نظر هم هیچ شباهتی به اینستاگرام یا توییتر پرکاربرد در ایران ندارد. در لینکدین چیزی با سیستم follower/following پیدا نمی‌کنید. در این شبکه اجتماعی با هرفردی ارتباط برقرار کنید، از آن به بعد هردوی شما محتوای پست‌های یکدیگر را می‌بینید و می‌توانید به هم پیام دهید یا درخواست توصیه‌نامه کنید.

بخش Recommendations

توصیه نامه نظر کوتاهی از کاربران لینکدین درباره شما است که روی پروفایلتان به اشتراک گذاشته می‌شود. برای اضافه کردن این بخش هم می‌توانید از گزینه add profile section کمک بگیرید. شاید بتوان توصیه‌نامه را مهم‌ترین ابزار برای افزایش اعتبار لینکدین دانست. داشتن حداقل سه توصیه‌نامه می‌تواند تاثیری بسیار زیادی در جذب اعتماد و ایجاد اعتبار داشته باشد.

از همکاران و مدیرانی که تجربه خوبی با آن‌ها داشتید و از دوستان خود بخواهید یک توصیه‌نامه برایتان بنویسند. حتما درباره آنچه دوست دارید در توصیه‌نامه آورده شود با آن‌ها صحبت کنید و خودتان برای نوشتن توصیه‌نامه به آن‌ها ایده بدهید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

مراحل نوشتن توصیه نامه در لینکدین

۱. برای نوشتن Recommedation در لینکدین به ارتباطات لینکدین خود دسترسی پیدا کنید. در قسمت بالای فهرست اصلی خود در هر صفحه‌ای که در آن هستید، روی My Network کلیک کنید تا به فهرست ارتباطات خود دسترسی پیدا کنید.نمایشگر ویدیو00:0001:25

۲. فردی که می‌خواهید برای او توصیه را بنویسید پیدا کنید.

در این صفحه، برای مشاهده همه ارتباطات لینکدین خود، روی See All کلیک کنید. نام شخصی را که می‌خواهید توصیه کنید در نوار جستجوی ارتباطات، جستجو یا تایپ کنید. هنگامی‌که آن‌ها را پیدا کردید، روی نام آن‌ها کلیک و از پروفایلشان بازدید کنید.

مراحل نوشتن توصیه نامه در لینکدین

۳. برای گزینه‌های بیشتر، سپس روی [Recommend [Name کلیک کنید.

در بالای پروفایل لینکدین آن‌ها، روی دکمه گزینه‌های بیشتر (سه نقطه افقی) و سپس روی Recommend در پایین منوی بازشوی ظاهر شده کلیک کنید.

۴. فرم توصیه نامه لینکدین را پر کنید، رابطه خود را شرح دهید و تا آنجا که می‌توانید، جزئیات را بنویسید.

به پر کردن فرمی هدایت خواهید شد که نوشتن توصیه شما را ساده‌تر می‌کند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که روی هر کادر یا هر منوی کشویی کلیک کنید و هر اطلاعاتی را که فکر می‌کنید مرتبط است وارد کنید. ۳ بخش برای پر کردن توصیه نامه لینکدین وجود دارد:

  • نام فرد مورد نظر شما؛ وقتی این مورد را تایپ کنید و نام آن‌ها را از میان پیشنهادها انتخاب کنید، دو بخش دیگر ظاهر می‌شوند؛
  • رابطه شما؛ این‌که شما از کجا آن‌ها را می‌شناسید و چه زمانی آن‌ها را شناختید، چه مناصبی داشته‌اند؛
  • توصیه؛ از قول خودتان، آنچه آن‌ها به‌خوبی انجام می‌دهند و فعالیت‌هایی را که از آن‌ها مشاهده کرده‌اید بنویسید.
مراحل نوشتن توصیه نامه در لینکدین

تا آنجا که می‌توانید جزئیات را درج کنید؛ هرچه بیشتر بنویسید، بهتر می‌توانید به آن‌ها کمک کنید. به ‌یاد داشته باشید که آن فرد می‌خواهد از این توصیه برای تحت تأثیر قراردادن یک کارفرمای بالقوه استفاده کند؛ بنابراین از دستور زبان و بیان صحیح در توصیف آن‌ها استفاده کنید؛ و تا آنجا که می‌توانید از مهارت‌های خاص آن‌ها نام ببرید. شاید بهتر باشد که Recommendation خود را قبل از ارسال در لینکدین، ابتدا در یک پردازشگر متن تایپ کرده و آن را ویرایش کنید.

مراحل نوشتن توصیه نامه در لینکدین- Recommedation در لینکدین

۵. توصیه خود را ذخیره و ارسال کنید

بعد از این‌که متن خود را مرور کردید، روی دکمه آبی رنگ ارسال در پایین صفحه کلیک کنید. توصیه شما بلافاصله ارسال می‌شود.

مراحل درخواست توصیه‌نامه در لینکدین

اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید تا افراد موجود در دایره ارتباطات شما توصیه‌ای برای شما بنویسند، می‌توانید این را از مخاطبین، همکاران و کارفرمایان قبلی خود بخواهید. مراحل درخواست توصیه نامه در لینکدین به‌صورت ویدیویی و هم به شکل متن در قسمت پایین وجود دارد:نمایشگر ویدیو00:0000:58

۱. فردی را که می‌خواهید از او Recommendation دریافت کنید، پیدا کنید

طبق همان مراحل ۱ و ۲ که قبل‌تر توضیح داده شد، با کلیک روی My Network در منوی اصلی، به‌سادگی به ارتباطات خود دسترسی پیدا کنید. سپس روی نام شخصی که می‌خواهید از وی توصیه دریافت کنید، کلیک تا پروفایل وی را در لینکدین مشاهده کنید.

۲. برای مشاهده گزینه‌های بیشتر کلیک کنید و از منوی کشویی، روی Request a Recommendation کلیک کنید

روی دکمه گزینه‌های بیشتر (سه نقطه افقی) کلیک کنید. در پایین منوی کشویی Request a Recommendation را انتخاب کنید. با این کار پنجره‌ای باز می‌شود و به شما امکان درخواست توصیه از مخاطبتان را می‌دهد.

مراحل درخواست توصیه‌نامه در لینکدین- توصیه نامه در لینکدین

۳. برای درخواست Recommedation در لینکدین بیان کنید چگونه آن‌ها را می‌شناسید و موقعیت خود را در زمان کار با آن‌ها مشخص کنید

با کلیک روی هر دو جعبه کشویی در لینکدین ، رابطه خود را با شخصی که از او درخواست توصیه می‌کنید و موقعیت خود را در آن زمان بیان کنید. پس از پایان کار، روی گزینه‌ی بعدی (Next) کلیک کنید.

مراحل درخواست توصیه‌نامه در لینکدین- توصیه نامه در لینکدین

۴. درخواست توصیه خود را شخصی‌سازی کرده و روی ارسال کلیک کنید

در صفحه بعدی، یک پیام ابتدایی به شما داده می‌شود که نشان می‌دهد شما می‌خواهید از این مخاطب توصیه‌نامه دریافت کنید. می‌توانید روی کادر متن کلیک و اطلاعات اضافی را تایپ کنید. این، فرصتی برای یادآوری کارهایی است که ممکن است انجام داده باشید یا مهارت‌های خاصی که دوست دارید در توصیه نامه لینکدین ذکر کنند.

مراحل درخواست توصیه‌نامه در لینکدین- توصیه نامه در لینکدین

وقتی از پیام خود راضی بودید، روی دکمه آبی‌رنگ ارسال کلیک کنید.

نحوه‌ی دادن تأییدیه به مهارت‌های دیگران در لینکدین

نمایشگر ویدیو00:0001:05

آموزش نحوی دادن تاییدیه به مهارت های دیگران در ویدیو بالا

ذکر مهارت‌های شخصی شما تنها نیمی از مراحل لینکدین است! همکاران و ارتباطات شما می‌توانند مهارت‌های شما را تائید کنند؛ درواقع نمایه شما نشان می‌دهد که آن‌ها می‌دانند شما این مهارت‌ها را دارید و به پشتیبانی مواردی که در نمایه خود نوشته‌اید کمک می‌کند. از آنجا که همکاران شما این کار را برای شما انجام می‌دهند، شما نیز باید این کار را برای آن‌ها انجام دهید. روش Endorse در لینکدین طبق مراحل زیر است:

با فرض اینکه هنوز در لینکدین هستید، روی My Network در فهرست بالای صفحه کلیک کنید.

پس از ورود به صفحه «Connections» فردی را که می‌خواهید تأیید کنید پیدا کنید. روی نام آن‌ها کلیک کنید. شما در پروفایل لینکدین آن‌ها قرار خواهید گرفت. از آنجا به سمت پایین رفته تا به بخشی با عنوان «Skills and Endorsements» بروید و برای مشاهده تمام مهارت‌های آن‌ها، روی « See More» کلیک کنید.

تایید مهارت

برای تائید فرد مورد نظردر این لیست، تنها کاری که باید انجام دهید کلیک کردن بر روی نماد «+» در کنار هر مهارت است.

تایید مهارت در لینکدین

برای Endorse در لینکدین، وقتی روی + کلیک کنید، به علامت تیک تغییر شکل می‌دهد؛ تا نشان دهد که فرد را تائید کرده‌اید(البته قبل از تأیید نهایی از شما سطح تسلط فرد مورد نظر در آن مهارت و نوع رابطه‌تان را نیز می‌پرسد). اگر زمانی شما قصد داشتید تأییدی را پس بگیرید، یا اشتباهی مرتکب شدید، کافی است روی علامت تائید کنار مهارت کلیک کنید تا دوباره به + تبدیل شود

هنگام تایید مهارت دیگران باید میزان تسلط فرد در آن مهارت را مشخص کنید مانند تصویر زیر:

مراحل تایید مارت دیگران

پس از مرحله ی قبل باید نوع ارتباطی که با فرد و شناختیکه از ایشان داشتید را مشخص کنید و رو دکمه تایید کلیک نمایید.

تایید مهارت دیگران

اگر هم تایید یک نفر را به هر دلیلی دوست نداشتید و قصد مخفی کردن آن را دارید، مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش پروفایل خود بروید.
  • در پروفایل خود قسمت skill & endorsement  را پیدا کنید و روی مهارت مورد نظری که تایید گرفته، کلیک کنید.
  • از میان کسانی که شما را تایید کردند، آن‌هایی که می‌خواهید مخفی کنید را hide و آن‌هایی که می‌خواهید مخفی نباشند را unhide کنید.

سطوح دسترسی لینکدین پریمیوم چگونه است؟

انواع دسترسی‌های پریمیوم لینکدین هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

دسترسی Career

 با استفاده از این نوع دسترسی می‌توانید به لیست کامل افرادی را که پروفایل شما را مشاهده کردند، دسترسی داشته باشید؛ این در حالی است که با نسخه رایگان تنها پنج نفر آخر قابل مشاهده هستند. همچنین با استفاده از این دسترسی امکان جستجوی پیشرفته و دسترسی به محتوای آموزشی ویدیویی لینکدین هم وجود دارد.

Business

این نوع اکانت همانطور که از نامش پیداست برای افراد کارآفرین و کسب و کارها مناسب است. با استفاده از آن تعداد بیشتری پیام inmail می‌توان ارسال کرد و امکان جستجوی پیشرفته (تعیین فیلتر برای جزئیات در جستجو) هم با استفاده از آن وجود دارد.

Sales

دسترسی‌های این نوع اکانت با اکانت بیزینس تفاوتی چندانی ندارد. تنها فرق این نوع اکانت این است که به جای ۱۵ پیام inmail، امکان ارسال ۲۰ پیام در هر ماه وجود دارد.

Hiring

hiring یا همان Recruiter Lite گرانترین دسترسی لینکدین است و تمام قابلیت‌های مختلف لینکدین از طریق آن قابل دسترسی است. این نوع اکانت برای کسب و کارهایی که به صورت مداوم به دنبال استخدام افراد هستند می‌تواند گزینه جذابی باشد. همچنین در این نوع اکانت امکان ارسال ۳۰ پیام inmail در هر ماه وجود دارد.

نسرین ظریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *